Turun Berat adalah HIJRAH supaya Mudah beribadah💪🏼

Assalamualaikum semua! 
.
Hye! Saya Si Maniss Maii, 24 tahun pd 15/08/2019. Lahir di Muar, Johor, bermastautin di Kuala Selangor. Belajar Di USIM NILAI, Kos Kaunseling.
.
🤗Cerita bermula, Tahun Pertama study di USIM (2015) maii Join Askar Wataniah (PALAPES) dan maii malu dengan kawan2 yg kuat stamina, boleh lari anak tanpa henti sejauh 2.4 km. Kemudian, maii balik bilik dan mula bercerita dengan roommate tentang maii rasa nak turunkan berat supaya badan ringan dan maii kuat stamina dan bole lari laju setanding dgn rakan-rakan 1 skuad.
.
Pada waktu itu, takdir Allah, roommate maii yang bernama Maryam, ada kenalan yg merupakan Coach turun berat dan dia ada buka Kelab Nutrisi di Pusat Keusahawanan Pelajar (PKP) USIM. 
.
💃Esoknya, maii pergi Kelab Nutrisi di USIM dan mula kenal dengan COACH FATIN. Timbang berat dan masa tu maii overweight, 63kg. Mula join Program Turun Berat selama 15 hari dan hasilnya maii turun sebanyak 3Kg!!! dan loss fat sebanyak 2.6%
.
😎Bila dah turun masa tu rakan2 semua tegur maii makin kurus dan maii mula rasa sgt bahagia. Alhamdulillah. Maii mula ajak rakan2 PALAPES untuk sama2 sihat dan bertenaga untuk mudah jalani latihan dalam PALAPES terutama masa physical training (PT) Ramaii join masa tu!!! Ramadhan last year (2017)  maii dah achieve 53kg!!!
.
👫Takdir Allah, Maii kurus sebelum kahwin dengan berat 53kg dan maii berhenti PALAPES atas sebab2 tertentu. Setelah 8 bulan berkahwin, ramai mula tegur maii makin berisi dan BAMBAM. Semua bertanya, "Maii ada isi ke?" Maii jawab, ada.. isi makanan la... hahahah😂Rupanya dah ternak lemak sebanyak 10kg! Maii dah gain weight!!!! jadi asal balik 63kg!!! Hal ini disebabkan, kurangnya ilmu tentang pemakanan dan cara hidup sihat. Sebab masa tu kekangan waktu. Busy dengan kelas dan perlu meluangkan masa untuk pergi ke Kelab menimba ilmu.
.
📞Maii cpt2 bertindak untuk hubungi COACH FATIN mula mengikuti program WLC Online dan Kini dikenali sbg KFOC iaitu Kurus Fit Online Coaching🎉Alhamdulillah, Sebulan join program maii dah lost 6.2 kg!!! Masa tu maii join sesi April. Rupanya, Platform Online ni lebih berkesan. Maklumlah, zaman sekarang, segalanya dihujung jari. Kalau x sempat nak pergi Kelab, boleh baca je Topik2 dan ilmu yang coach share di dalam Group Coaching di Whatsapp, dimana jua Maii berada. Syukur Alhamdulillah, bila maii tergerak hati nak hubungi Coach Fatin semula.
.
The next month, Maii Rejoin Program WLC untuk sesi Ramadhan dan maii akhirnya berjaya menurunkan lagi berat sehingga kini, berat maii 51 kg. 
.
🙈Now, maii decide to be a coach and alhamdulillah maii achieve target dan dah dpt berat ideal. Now, TOTAL Lost 13kg. Maii dah maintain berat IDEAL almost 1 year dgn berat 50kg. Now target ideal Fat pulak.. 

🎉Niat utama maii, bukanlah nak kurus sangat pun. Maii cuma nak sihat dan bertenaga je, pada awalnya. . Alhamdulillah, Bonus maii dapat. Kurus dengan sihat. Nak kurus, nak sihat, supaya senang nak beribadah. Syukur Ya Allah! I am so grateful, blessed and happiness!

👨‍🎓👩‍🎓KEY to SUCCESS is:
knowledge, consistent and follow meal plan also listen to your coach advice! 

🤷‍♀️YOU MUST HAVE THE BIG WHY!

👍You will get the best result! In sha Allah.

💪Now, maii looking forward to help you guys, to be a better person every single day and practice healthy active lifestyle. In sha Allah!

.
Sincerely,

Coach Maii💕

Follow My Instagram @coachmaii.mira untuk tips diet berkesan.
.
Boleh klik link jika anda berminat untk join KFOC :
Coach Maii, saya serius nak kurus.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Ogos 2014

Kisah Si Puteri Bongsu