Tragedi 10.11.13

Assalamualaikum kpd semua pembaca...
Cerita kali ni..sgt menyedihkan...
Benarlah pepatah melayu ada mengatakan malang tidak berbau.Begitulah apa yg terjadi pada abg sulungku semasa dia memandu satu2 nya kereta milik ayah.

ALkisah bermula...
Pagi tu along hantar ak n adik2 ku kerumah rakannya kerana rakannya ingin membawa kmi ke sunway lagoon sempena family day. Along x dpt join sbb pg tu dia kerja...aku sedih along x ikot...tp along sanggup hantar kami...xpelah..sepanjng perjalanan aku rase x sedap hati..ttapi aku x tahu sbb ape.. sepanjang perjalanan hujan turun x henti-henti...aku membaca doa dlm hati n beristighfar berkali-kali..akhirnya aku sampai kerumah rakan abg yg nk bawa kami ke sunway lagoon..

Spnjng perjalanan aku teman along berbual..aku urut tengkuknya kerana aku liht along mengantuk...aku x salahkn sesiapa tapi mlm tu along x tdo langsong.Mungkin mmberi kesan kpdnya.hurmmm...masa along dlm perjalanan pulang..dia keseorngn...along mengaku mmng dia terlelap n waktu itu jalan licin kesan hujan..maklumlah..kereta auto,mmng sedap je lah dia bwk.. tahu2 kereta ayh dh terlanggar besi divider tepi highway tu...kereta tu sampai terkeluar dri penghadang tu dan terus naik ke ats bukit..kemudian kereta tu dgn sendirinya terundur n terbalik kemudian terbalik semula seperti keadaan asal...betapa lajunya abg aku bwk time tu..nmpak sgt dia rushing nk ke tempat kerjanya...
patotlh masa aku kat sunway lagoon tu aku rse mcm x seronok..kwn along pon rse cm x sedap hati je.. rupanya..abg dh terbaring je kat atas katil tanpa pengetahuan aku..masa otw blik rumah dri sunway,patotlah kejap2 ayah n mama call.. rupanya dia sgt risau tkot2 perkara tu berlaku kat aku n adik2 aku yg lain...alhamdulillah aku selamat smpai ke rumah...kwn along tu hantar. Sampai rumah..aku terkejut tgok along tgh tidur kat ats katil n bila aku lihat wajahnya seolah-olah dia sedang menahan sakit..lantas aku bertanya pada ayah..

Aku: ayah..kenapa along tido?? Bukan ke dia kerja full hari ni...
Ayah: along xcident masa balik hantar mira n adik2 tu..
Air mata aku masa tu mcm hujan...tanpa dipinta..ia terus mengalir..berderau darah aku mendengar...yelah..dia satu-satunya abg kesayangan aku... alhamdulillah Allah selamatkan along...cuma cedera ringan pada lehernya...


Maka..tamatlah riwayat NAJ 7988 Pada tanggal 10.11.13 ... biarlah harta ayah berkurang sekalipun yg penting nyawa abg sulungku selamat... 
#harta boleh dicari tetapi nyawa tidak bole dijual beli n tidak boleh diganti. 
Terima kasih kereta...engkau terlalu bnyk berjasa pd keluargaku n rakan-rakanku...jasamu tetap kukenang sampai bila2..

Wira greenblack kini hanya tinggal kenangan...
kalau tengok kereta, orang x sangka yg pemandunya x ape2..yelah,bhagian masing2..salah satulah,kalau kereta yg teruk, in sha Allah orngnya ok, kalau kereta x pape, orngnya yg teruk.. biasanya mcm tu lah... Allah kan Maha Adil.. Syukur Ya Allah..abgku masih selamat..Alhamdulillah.


Bila kita teliti sama2 ketika membaca surat “yaasiin” pada ayat ke 82 bertemulah kita dengan kalimat “kun fayakun“, yaitu perintah Allah SWT terhadap sesuatu cukuplah dengan kalimat : “Jadilah, maka terjadilah“.



Comments

Popular posts from this blog

Turun Berat adalah HIJRAH supaya Mudah beribadah💪🏼

15 Ogos 2014

Kisah Si Puteri Bongsu