Balik Kampung :)

Assalamualaikum. ..

Alhamdulillah. ..seronok betol balik kampung semalam.  Jumaat pagi ayah jemput kat KMNS. Then balik kg melaka. Sampai melaka tros masak2 for lunch. .simple je mama masak..disebabkan aku dah lama x mkn sambal sardin.. aku pun suruh la mama masak.. Perghhhhhh mmng sedap lahhh..hot n spicy. Berapi n berasap telinga sape makan..

Lauk kami for lunch : Sambal sardin, telur dadar and ikan masin..
Ptg tu aku ajak ayah balik kg Muar pulak..mmng jalan sakan lah.. ayah pon on je..al-maklum lahh.. kereta baru.. sedap bawak kot.. hahaha. Kat umah cik eton makan lagi... ada pisanggg goreng panas2 , cempedak goreng, kuih telinga keling pon ada. Ha! Laksa pon ada.. nasib baik bkn laksa johor. . Laksa penang mai.. kalau laksa johor mmng aku x sentuh la.. sbb aku tak suka.

Lps isyak dah kene balik Kg.Gangsa Melaka... sbb neklong x nk tdo umah cik eton..x pe lah.. before balik umah neklong sempat lagi singgah umah paklong kat Taman Enggang.. rsenya x sampai 10 minit.. nenek dah bising sebok nk blik.. biasalah org dh tua2 ni ye penat..

Malam tu aku x tros tdo.. aku, aina n hana stay up.. malam tu angin pergh kuat... seram sejuk.. pkol 1 kitorng dh takut n terus tdo. .takot punya pasal... aku first time tido ngn neklong..neklong ajak tdo ngn dia..x kn x nk kot..so ikot je lah..

Pagi2 tu buat sarapan n g pasar kat Melaka Sentral ..hana n aina geram je tgk baju murah2 tapi apakan daya.. x bawa duit lebih.. nk cucuk duit pon x de mesin atm.. pandang je lahh jawab nya. . Kesian mereka.
Ptg lps zohor gerak balik kolej dh.. sbb esok adik Syuhadah nak balik hostel.. homework dia pon bnyak x siap..so blik awal.. jadi mlm td aku keseorngan lagi dlm bilik.. argghh ape aku kesah... x takot pon.. hehehe. On the way nak balik KMNS ayah sempat berhenti tepi jalan semata- mata nak belikan aku bantal ulat.. ye lahh dah lama aku nk sgt benda tu.. dah besar ni baru dpt...


Ni lah bantal ulat tu...heeee macam budak kecik..ngade2

Mlm tu ak tdo awal gila.. sbb penat. Sepanjang jalan dlm kete aku x tdo langsong. . Mana x nya.. so pagi td aku terbangun lambat.. nsib baik before jam tujuh.. kalau tak..terlepas lah solat subuh... lps tu aku bosan n g la kafe..breakfast n study with narina n iman...



Itu sahaja cerita aku kali ni... next week bnyk pre test.  Maklum lahh.. mid sem exam dah dekat... doakan saya ye!!!! Tata . Wassalam.

Comments

Popular posts from this blog

Turun Berat adalah HIJRAH supaya Mudah beribadah💪🏼

15 Ogos 2014

Kisah Si Puteri Bongsu