Rindu

Assalamualaikum....

Ayah... dengarkanlah kurindu padamu...
Ibu... dengarkanlah kusayang padamu...

Namun tak lagi dapat ku rasakan hangat belaian kasihmu.... untuk sementara waktu,kerana aku sedang belajar di kolej...Rindu, aku rindu peluk ayah ibu.Kini, hilang sudah ceria hidupku .Pada siapa ku harus mengadu .Kini aku sendiri.. aku nak balik!!!
Hanya padamu Ya Allah tempat aku mengadu rindu ini... Ya Allah..kau berikanlah Kesihatan yang baik kepada kedua ayah dan ibuku untuk mereka terus mencari rezeki buat anak-anak kesayangan mereka.Ya Allah, bila kejauhan barulah kurasa bagaimana sakitnya rindu ini...

Ya Allah!!! aku nak balik, tolonglah.... aku nak 1 Ramadhan bersama mereka... mungkin masa cuti semester 2 aku bersama mereka selama sebulan, sebab tu bila masuk sem 3... rindu yang teramat walaupun aku dah biasa ditinggalkan berjauhan.

Beginilah nasib seorang penuntut ilmu, terpaksa berjauhan dengan keluarga demi mencari Ilmu Allah.
Ya Allah,aku dikira berjihad...Terima kasih Ya Allah kurniakan aku seorang ayah dan ibu yang sangat memahami. Semoga mereka baik-baik sahaja di rumah.

Luahan hati anakmu, Mira

Comments

Popular posts from this blog

Turun Berat adalah HIJRAH supaya Mudah beribadah💪🏼

15 Ogos 2014

Kisah Si Puteri Bongsu